Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tårtfyllningsfundering
          Bessie
          Inlägg 09-06-2006, 15:17
          Länk hit: #1

Gäster

Hej alla tårtälskare och tårtbakare!

Jag ska ordna en födelsedagstårta åt mig till veckoslutet, med chokladbottnar, ett tjockt lager av någon fyllning som känns lätt och luftig i munnen (inte särskilt förtjust i kompakta kalorier), och färska jordgubbar och kiwifrukt till garnering. Grunnar på hur jag ska få till en fyllning av:
          Färska jordgubbar
          Fuskgrädde (för att skära ner på kalorierna)
          Vit choklad
          Kanske makadamianötter också, de ser så frestande ut där de ligger i hälsokostshopen. Allt enligt principen att om man kombinerar flera goda ingredienser kan det inte bli annat än gott.

Vad jag tänkte var att blanda smält choklad, fuskgrädde och krossad makadamianötsnougat till en mousseliknande röra, stabilisera den med lite gelatin och lägga den över de halverade jordgubbarna. Antagligen får jag ha i ett par delade ägg också, och möjligen en skvätt mandellikör.

Nån som har några tips för att inte bränna vid nougat eller koagulera ägg i moussetillverkningsskedet?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          netaave
          Inlägg 14-06-2006, 21:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Fromage, vi hade en studentmössetårta med fromage under mandelmassan, sylt var den andra fyllningen.gott och hållbart.
          Till dina ingredienser skulle jag rekommendera passionsfruktfromage.

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon