Först o främst
CITAT
I och med att vi är ett mångkulturellt samhälle innebär det ju inte att vi skall avsäga oss våra rötter och traditioner det vore ju absurt Självklart skall vi visa respekt för andra kulturer och religoner men inte genom att utplåna våra egna ...
bra sagt!
Sen undrar jag om det har framkommit i debatten vem det är som har klagat på detta med att skolavslutningar firas i skolan? För jag har svårt att tro att denne DO sitter och tycker saker helt på egen hand?
Denna debatten har handlat om allt från präster, föräldrar till muslimer och andra... men finns det nån fakta i ämnet över huvud taget?
Jag håller med om att vi bör värna om våra traditioner och även om man är ateist så hur farligt är det egentligen för någon att gå på en timmes skolavslutning i kyrkan, sjunga några sånger? Det dör man knappast av?
Jag är långt ifrån kristen men jag går ibland på sinnesromässor just för att slappna av, träffa folk o prata. Det är inget "farligt" med att gå in i en kyrka, men de som skall driva saker till sin spets totalvägrar att bara gå in där... varör då kan man undra?
Och om man tar alla i grundskolan, jag har svårt att tro att dessa skulle ha nåt att invända mot att sitta i kyrkan under skolavslutningen. Det är väl snarare deras föräldrar som misstycker.
Det är bra att ha en DO men då skall väl denne syssla med viktigare frågor än skolavslutningar och glassar.
Henrik - som stolt säger finska pinnar o negerbollar... och käkar nogger