Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stigas kompost "Kitchen", Någon som har erfarenhet?
          Järfälla
          Inlägg 24-04-2003, 09:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 248
          Medlem nr: 987

Funderar på att investera i en ny kompost, och då barnens dagis har Stiga Kitchen så har jag tittat lite på info om denna. (www.stiga.com)

Den sönderdelar och fyller på nya material underifrån, så jorden är alltid upptill. Sen står det en massa bra saker om den som lockar mig - behöver ingen "skötsel" exempelvis (varken vattning eller omrörning) och luktar inte. Och nedbrytningsprocessen är snabb. Man kan även ha den som drivhus...

Den är ju inte billig - så först tänkte jag fråga här om någon har kommentarer om denna, gärna egen erfarenhet.

/Cajsa

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kortis
          Inlägg 17-06-2006, 10:47
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 89
          Medlem nr: 7 953

Vet inte om det är för sent.Vi har en Stiga kitchen .Inköpt hösten 2004.Använder bara till köksavfall för den blir för liten för att kompostera allt trädgårdsavfall.Har ännu inte hunnit "skörda" något ur den men det översta ser och känns väldigt fint ut.Räknar med att kunna använda egen kompost till våren -07.
          Den klarar inte att finfördela grova grenar eller för hårt materiel men hela morötter,potatisar mm går finfint.Mindre kvistar klarar den också.Ska man ha i grövre materiel så bör man nog köra det genom en kompostkvarn först.Vi har blandat lite strö och torra löv i matavfallet hela tiden.Kan väl inte säga att den är helt underhållsfri men man slipper att röra om i den i allafall.Det fungerar bra.Fukten har bevarats fint snarare så att man får ha i lite torrt uppsugande materiel ibland.Första året hadde vi nog för lite avfall i den för den blev inte tillräckligt varm och det började växa gräs i den men den här vintern har den fungerat super.Vi är en familj på 2 vuxna och 3 barn och vi har inte fyllt den helt på nästan 2 år.Än så länge är jag jättenöjd.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 14:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon