Visst är det kul att vi alla är olika. Jag är dessutom olik mig själv på olika ställen av tomten. En del rabatter är väldigt genomtänkta och strukturerade — men definitivt inte några raka rader och mellanrum med öppen jord.
Andra rabatter har fått fria händer (?!), mest av lättja och tidsskäl, men också för att det är så spännande att se vad som kommer upp.
Min granne hade tydligen gått och tittat lite snett på en av de senare. Hon brukar aldrig lägga sig i annars — tack och lov!

— men i våras hade hon sett att Scilla och Vintergäck hade blandat sig med Snödroppar och — Ve och fasa!! — Julrosorna. De hade uppenbarligen "hoppat över skaklarna". Hade lite svårt att hålla mig för skratt när jag försökte förklara att jag tyckte att det var fint. Hennes mall är naturligtvis "var sak på sin plats" och hon hade väldigt svårt att förstå mig. Jättegullig är hon ändå! och jag tackar många gånger min lyckliga stjärna för de fina grannar jag har, inte minst när jag läst många inlägg från er som har motsatsen.