CITAT (Berith @ 19-06-2006, 12:56)
Ursäkta, men jag är helt borta här. Vem har sagt att man inte får ställa nya frågor eller skapa nya trådar? Länka gärna till det inlägget för jag hittar det inte hur jag än letar.
"Och tyvärr finns det ett litet gäng här som tydligen inte kan låta bli att ideligen gå in och tillrättavisa vilket är mycket trist." Japp, det här med hackandet på att hänvisa till "gamla" trådar är så trist.
Ingen har såvitt jag vet sagt det men om man kommer ny och ställer en fråga så blir man ibland bemött som om man är dum som frågar om något som har besvarats tidigare. Det kan ju bero på hur man formulerar sin hänvisning till tidigare trådar möjligen. Jag har själv läst och kollat på det här forumet under drygt ett år innan jag blev medlem och därefter har jag inte sagt ett ord förrän ganska nyligen men jag har under den tiden sett att ett ganska stort antal nya medlemar fått ett inte så lite bryskt
mottagande av någon outgrundlig anledning. Det kan ju väldigt lätt bli så att en nykomling inte känner sig välkommen. Tror inte jag är ensam om att ha funderat länge på om man verkligen vågar ställa en för somliga "dum" fråga.
Berith du vet mycket väl vad jag menade eller så vill du inte förstå. Jag har inget emot att man länkar till en gammal tråd på ett vänligt sätt men gör man det så att frågeställaren känner sig dum och ovälkommen så är det inte bra för forumet. Många frågor är dumma i den kunniges ögon men inte för den som frågar.
Jag skulle önska att mina egna barn ville komma hit och ställa sina nybörjarfrågor eller vad dom nu undrar om utan att känna sig dumma för att dom inte läst en massa gammla inlägg och eftersom jag vet att det finns människor här som är villiga att svara på deras frågor så rekommenderar jag forumet till dom eftersom det finns en stor kunskapsbank.
Ingen är tvingad att svara på någons frågor och ibland känns det bara som att kunde inte det svaret fått vara osagt.