Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Saint Paula, Vägrar blomma?!
          Purple Heart
          Inlägg 13-06-2006, 14:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 25
          Medlem nr: 7 274

Hallå!!! Jag har ett problem. Jag är ett stort fan av Saint Paula.. wub.gif Har väl sisodär 10-15 stycken + små små sticklingplantor i terrariumet. smile.gif Och jag e så galen i blomman att så fort jag ser en fin saint paula så följer den med hem. Men där börjar problemen: Direkt när de kommer hem till mitt norrfönster så slutar de blomma. Och de får oftast inga nya knoppar. De som jag lyckas få att blomma får nästan ALLTID små skrumpna blommor som e allt annat än fina. wink.gif Hur mycket vatten ska de ha? Har tänkt på att jag kanske vattnar och gödslar dem för mycket? Men näring en gång i veckan e väl lagom? blink.gif Alla jag känner som har saint paula har alltid superfina exemplar med tokmycket blommor. Så skulle jag också vilja ha faktiskt. wacko.gif Eller så kanske det e så att Saint Paula inte är nåt för mig? sad.gif wacko.gif unsure.gif Hoppas på hjälp?!!!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Allis
          Inlägg 19-06-2006, 19:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 563
          Medlem nr: 5 607

Låt den torka upp mellan vattningarna och ta bort några blad i mitten så blommar den med en klase i mitten tongue.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 19:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon