Någon som vet om det tillkommer tull om man skulle beställa? Det var ett tag sedan jag beställde något från USA, men sist jag gjorde det kom det en inbetalningsavi från tullverket några dagar efter jag fått försändelsen. Kostade väl 12% av värdet eller så.
Om Odla.Nu inte kan/vill ordna något kanske vi kunde fixa det på en mer geografiskt lokal nivå? Jag funderar starkt på att lägga en beställning, man ska ju ha något att göra under de kommande mörka höst- och vinterkvällarna också....
Läste förresten en sak på deras forum som kan vara intressant att veta:
Versionerna 2000 o 2002 stödjer
inte import av scannade foton. Vill man ha den finessen måste man ha version 2003. Det kan ju vara intressant att fotografera av hus o trädgård i dess nuvarande skick och importera bilderna till programmet. Det får nog bli den versionen för mig...
BTW, kan man översätta amerikanska zoner till svenska? Annars får man väl lura ut det själv...man kan ju också lägga till egna växter och info till databasen.
Förresten. värt att notera är att både 2002 och 2003-versionen kommer på DVD-ROM. CD-läsaren i PC:n måste alltså kunna spela DVD. Inget problem i det flesta nyare datorer.