CITAT (Scrollan @ 03-07-2006, 23:30)
Intressant att höra era reflektioner.
Jag tror att en 40-åring inte är lika "gammal" idag, som man var på t.ex 60-talet.
Man gör andra saker idag...såsom karriär osv och väljer då att bli mamma senare i livet.
Men...som sagt...jag har vänner som anser att man är för gammal att bli mor när man fyllt 40.
*Tänk på det stackars barnet*...
Vännerna har förmodligen ingen aning om vad dom pratar om. Det är inte mer synd om dom barnen än om andra.
Är det dig det gäller så "go for it" lyssna på ditt hjärta, du vet själv om du klarar det eller inte.
När jag blev med Stina så gjorde jag ett fostervattenprov p.g.a. min ålder, "vänner" hade tutat i mig att risken för ett skadat barn var stor. Trots barnmorskans försäkring om att så inte var fallet, drev jag igenom det för jag ville vara förberedd på om jag ex. skulle få ett barn med Downs syndrom.
Idag fattar jag inte hur jag tänkte!
Samtidigt med mig på mödravården, i "min grupp" fick jag bäst kontakt med 2 tjejer, den ena var 46 och förstföderska, den andra var 25 och skulle få sitt andra barn. Den yngre fick ett barn med DS. Vi har sen hållit kontakten. Vi har stöttat och peppat förstföderskan men också haft mycket hjälp av hur hon tänkt sig saker.
Idag är tjejerna tonåringar och har hur kul tillsammans som helst alla 3.