CITAT (Felix matte @ 03-07-2006, 23:52)
Ålder har inte så speciellt stor betydelse... så länge det inte handlar om att man med läkarhjälp manipulerar och till exempel implanterar foster i 60-åriga kvinnors livmoder...

Ja, då har utvecklingen gått långt om man planterar in foster! Jag förmodar att du menar embryo (befruktade ägg). Sorry, Agneta, men jag blev så full i skratt så jag var bara tvungen! (Foster är beteckningen efter 9:e graviditetsveckan - dessförinnan är det embryo. De embryon som planteras in vid assisterad befruktning är bara några dagar gamla.)
Själv blir jag 41 i år och har inga barn (vi är ofrivilligt barnlösa). Jag hade nog känt mig lite för gammal för att skaffa barn (speciellt det första) i min ålder - om det nu hade gått. Något som ingen har tagit upp här är ju att riskerna för skador på babyn är större när man får barn sent. Dessutom är det större risk/chans att man får tvillingar ju äldre man är beroende på att äggstockarna blir lite mer slappa/opålitliga med åldern. Oops, där råkade man visst släppa iväg två ägg av rena farten ...