Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ört i kruka
          Chanku
          Inlägg 29-06-2006, 12:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 98
          Medlem nr: 7 762

I sommar har jag tillgång till balkong och har därför skaffat mig lite blommor. Men jag känner en längtan att skaffa mig lite örter/kryddor.
          Jag har ingen möjlighet att skaffa en jättekruka eller väldigt många små, då min ingång till lägenheten går genom balkongen.
          Det är kanske 2-4 olika örter som jag vill ha och jag undrar hur stor kruka de behöver om man planterar alla i samma?

Det är sol på balkongen från mitt i dan och sedan resten av kvällen. Igår vad jag ute vid 22-tiden och det var fortfarande lite sol på "blomhörnan".
          Jag tror jag bor i zon 5 eller 6 (Öjebyn utanför Piteå).

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Chanku
          Inlägg 04-07-2006, 11:05
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 98
          Medlem nr: 7 762

CITAT (Gurkan @ 04-07-2006, 12:04)
          Pepparmyntan vill du nog ha i en egen kruka, annars kommer den att ta över totalt. Den sprider sig under jorden och växer väldigt snabbt ... det kommer att bli ett enda trassel om det står ihop med nåt annat.

Citronmelissen vill nog också ha en egen hink för det kan bli en rejält stor planta om den trivs.

Timjan måste du också ha. Underbart att kunna gå ut och nypa av några små kvistar när man lagar mat. Likaså rosmarin, en av de mest användbara kryddorna.

Så, stick iväg och köp fler hinkar nu !!!

Tyvärr fanns det bara två kvar...
          Oj... Ja... Jag måste nog ta och fundera över vilka jag vill ha smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 15:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon