CITAT (AnitaGg @ 05-07-2006, 07:29)
Hej gumman :wub: Mår du bra i värmen? Inte jag ... men det vet du ju :)
Det är inte så att jag är förespråkare för att alla hundar ska springa omkring själv på dagarna, det var mer en fundering på varför det funkar utan koppel i dom flesta andra länder, men inte i Sverige ... och i Norge då förståss.
Hundarna springer omkring och tittar över huvud taget inte på människor som passerar.
Är det vi som har en dålig hund-kultur och behöver ändra lite på vår inställning?
Sen är det ju givetvis åt helsike med dessa hundkamper.
Man blir vansinnig när man hör om det.
Det är ju utan tvekan ett ägarproblem. Dom har hunden som ett vapen.
Tar man av dom hunden, så lär dom skaffa nåt annat slags vapen.
Men hur det än är med det, så visst måste det stoppas.
Sen undrar jag ju i vilken utsträckning just dessa hundägare kommer att bry sig om lagen.
Om man säger åt en kriminell person att koppla sin hund för att det är olagligt att ha den lös, så skrattar dom väl bara är jag rädd :(
kan det bli för varmt?
det jag tror att man måste tänka på vad det gäller hundar i andra länder är att ofta så kastreras ALLA hundar som INTE ska gå i avel, de säljs som "pets". DÄR försvinner hur många hundslagsmål och farliga hundar som helst och därför kan hundar vara lösa och attackerar vare sig människor eller andra hundar.
det kastreras för lite i sverige, det är ett som är säkert!
i sverige ska man gnälla, man ska gnälla på skällande hundar, bajsande hundar, lösa hundar, det är lite granna bara som det ska vara, det är ok att gnälla..
håller med om "kamphundar", det är så synd om dessa hundar och det måste bli ett stopp. tror inte heller att det hjälper med ett koppeltvång men det är ändå en markering från myndigheternas sida. synd bara att det drabbar skötsamma hundägare och hundar.