CITAT (Rossi @ 05-07-2006, 09:40)
CITAT (herkules @ 05-07-2006, 09:13)
CITAT (Rossi @ 05-07-2006, 08:43)
CITAT (herkules @ 05-07-2006, 00:38)
de har tydligen djävulska problem med hundkamper i malmö..

"Djävulsk" är nog att ta i. Under mina 21 år i Malmö har jag aldrig sett en enda hundkamp så varför man då ska införa koppeltvång för ALLA förstår jag inte riktigt. De som sysslar med hundkamp kommer ju hursomhelst inte att följa den lagen. Det är alla de som egentligen inte behöver lagen som lydigt kommer att följa den.
förmodar att du inte rör dig ute på de platser och på de tider hundkamperna förkommer då du inte sett dem.
men bara för att man inte ser så behöver inte det betyda att det inte finns.
det är djurplågeri och det måste sättas stopp för det - jag kan tycka att alla medel är tillåtna i kampen mot djurplågeri även om det tyvärr drabbar andra också.
//stina - blivande djurrättsaktivist?
Jag rör mig på allmänna platser på normala tider och det är ju just allmänt koppeltvång för gemene man som ska införas.
Jag tycker absolut att hundkamper ska stoppas men jag har svårt för att se att ett allmänt koppeltvång skulle vara metoden.
neje så klart stoppar inte ett koppeltvång hundkamper och andra "farliga" lösspringande hundar, precis som skrivits tidigare så struntar nog det hundägarklientelet i lag och ordning. men personligen så tycker jag att alla medel skall tas till, koppeltvång, munkorg, gör hunden något så åtalas ägaren (och får ta straffet) osv osv, lägg massa krut på polisen så de får ta tag i saken också. fast samtidigt så verkar det ju vara rena rama vilda västern mellan varven där nere i malmö så polisen har nog fullt upp..