CITAT (Emma_ @ 08-07-2006, 13:36)
Gertie, jag vill gärna ha doftranka. Är det frösått?
Jag har två minisaintpaulior och två standard.
Den ena minisen blommar med enkla lila violer och har enligt mig väldigt vackra blad, den andra blommar med vita dubbla blommor med lite lite rosa mitt i.
Den ena stora blommar vad jag minns med ljuslila/vit-randiga blommor, men det var länge sedan den blommade. (Jag hittade flugor i den mitt i vintern, fick panik och satte ut den och varenda blad fick köldskador så den började om från början. Men flugorna försvann.

)
Den andra har aldrig blommat, kommer från min farmor och trivs tydligen inte hos mig.

Annars ska vi se vad jag har:
4 olika streppar: Lila (Domino), mörklila med gult svalg, helvit med stora blommor och rosa med mörkare rosaröda stråk.
Ceropegia woodii (Hjärtan på tråd)
Röd Euphorbia milii
Murgöna (4 olika, femflikiga blad, treflikiga rundade blad, helt trekantiga blad och en variegerad)
Begonia rex, silverröd
Paraplyaralia helgrön
Cissus
En liten söt rankväxt med tjocka helt runda blad i ljusgrönt med mörkgrönt mönster. Ingen aning om vad den heter.
Peperomia, Ispigg
Columnea, gulblommande. Ser ut ungefär som den
här Jag veeet, man får inte länka så egentligen.
Pelargoner, många olika.
Hoyor, dock nästan bara sticklingar.
+Lite andra växter som jag inte riktigt vet om man kan ta sticklingar av.
Har säkert glömt något, är inte hemma nu så jag kan inte kika.

Ja, det är frösådda plantor jag har. C:a 10 cm.
Är lite intresserad av de här:
"En liten söt rankväxt med tjocka helt runda blad i ljusgrönt med mörkgrönt mönster. Ingen aning om vad den heter."
"Den ena minisen blommar med enkla lila violer och har enligt mig väldigt vackra blad,"
"Begonia rex, silverröd"
Du har väl inte foto på dessa?
Eller kan du beskriva dem bättre?