CITAT (Christin* @ 09-07-2006, 01:29)
Till Anita Gg
"Som sagt ... jag kan självklart inte välja ras till din väninna.
Men om vi vänder på frågan då.
Om det inte fanns amstaff .... skulle hon inte ha nån hund alls då, eller skulle det faktiskt finnas nån annan ras som hon skulle kunna trivas med? "
Fast jag är inte ute efter att du skall välja ras åt henne. Jag vill bara att du skall föreslå någon som är likande och inte är av den ras du önskar förbjuda.
(Självklart skulle hon haft hund om inte amstaff fanns.
Men jag ser hellre en ansvarsfull, seriös amstaff ägare än en barnfamilj som köper JR för att den är söt som valp och tröttnar på den inom 1år. Bara som exempel. Där kan man tala oseriösa ägare där det verkligen går ut över hundarna. )
Det är just den här sortens diskussioner jag försöker undvika som jag skrev tidigare.
Jag vet hur dom slutar.
Att jag skulle få ilskna kommentarer när jag skrev att jag var för ett rasförbud visste jag, men jag tycker det och jag står för det också.
Jag har inget behov av att alla ska hålla med.
Du har en annan åsikt, och det respekterar jag.
Därför vill jag gärna att du respekterar min.
Jag har inte en aning om vad din väninna är för sorts person och vad hon gör med sin hund.
Men om hon är intresserad av bruksgrenarna, så kanske en brukshund kunde passa??
Du kan väl för tusan inte påstå att det inte finns en enda hundras förutom amstaff som hon skulle kunna ha?
Det får du mig inte att tro. Sorry!