CITAT (AnitaGg @ 11-07-2006, 19:22)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-07-2006, 18:03)
CITAT (AnitaGg @ 11-07-2006, 18:07)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-07-2006, 13:16)
Har läst alldeles för mycket skräckhistorier om folk som blivit ihjältuggade.
Ihjältuggade?
Nåt som gör mig riktigt förb**** är den här typen av grova överdrifter för att bevisa sin ståndpunkt.
Skräckhistorier kan man gärna läsa, bara man har klart för sig att det är just historier.
Men det är ju inga överdrifter, det står ju var och varannan dag i dagstidningarna om folk som blivit ihjälbitna eller svårt sargade av hundar, oftast barn. I de flesta fall handlar det om kamphundar, men det är inte bara såna som springer lösa. Skulle alla dessa fall vara påhittade med fejkade bilder då menar du?
"Var och varannan dag" är en överdrift, likväl som "ihjältuggade".
Det är inte konstigt att det finns hundrädda barn om dom präglas av vuxna med en sån inställning.
Som sagt så finns det ett kamphundsproblem i vissa (oftast större) städer,
vilket givetvis måste hittas nån lösning på.
Men därifrån att komma med såna här påhopp mot alla hundägare .....
Har du läst i vilket sammanhang jag skrev den där meningen ens? Det var när jag blev ifrågasatt om jag brukade gå fram och klappa främmande hundar och försöka locka bort dem från deras tomt. Det skulle aldrig falla mig in! Det var inget "påhopp" på alla hundägare.
Vad är det förresten som är så farligt med att behöva ha hunden i koppel när man går på promenad med den? Man kan ju inte lasta över på "alla andra" att det är deras fel om hunden inte går att uppfostra, har man den i koppel så kan den inte kasta sig över folk.