CITAT (Bettson @ 11-07-2006, 20:26)
OCh om man ni tror att alla tamhundar och inte bara feldresserade kamphundar dagligen tuggar ihjäl människor varför tror man då att vargen som verkligen är ett rovdjur och lever vilt är en söt liten ofarlig nallebjörn.
Jag har då i alla fall en jädrans respekt för varg även om jag inte direkt är rädd för dom.
Det går i alla fall inte ihop i min skalle.

Den som tror att vargen är ofarlig bör läsa igenom följande sida, och sen återkomma med sin åsik imho:
http://www.jakt-fritid.nu/rovdjursinc.htmMen det gör inte tamhundar (kamphund eller ej) mindre farliga, eller hur? Få det inte att låta som om alla hundar är ofarliga, att det bara är knarkare som har farliga hundar och alla som ogillar lösspringande hunddjur är paranoida mytomaner. Alla hundar ÄR inte farliga, men alla hundar KAN bli farliga.
Jag har blivit biten av en jämthund (jakthund), helt oprovocerat när jag var liten (minns det inte själv). Hunden låg och sov under köksbordet. Jag stod och tittade på när farmor bakade när hunden fick frispel och högg. Utan varningsmorr och utan någon för oss uppenbar anledning. Den högg rakt i ansiktet, ena huggtanden trängde in strax under ögat, den andra for genom mungipan. Framtänderna slet upp näsryggen.
Hunden avlivades eftersom man inte kan ha kvar en hund som bitit på det viset.
Farfar är en erfaren hundägare och jägare. Han har aldrig haft problem med någon av sina hundar varken förr eller senare. De kom fram till att hunden förmodligen fick någon form av hjärnsläpp. Tillfällig sinnesförvirring helt enkelt, för Nalle var otroligt snäll i vanliga fall. Utom den där enda gången, när han ärrade mig för livet.
Jag tror nog att du är bra med djur Bettson, men jag tror inte du kan lämna vidlyftiga garantier som du gör. Även den snällaste, mest väldresserade hund kan få hjärnsläpp om den blir trängd eller skrämd.