Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Klematisfråga, om rotkonkurrens
          mari_tres
          Inlägg 11-07-2006, 10:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 554
          Medlem nr: 1 048

Hur mycket konkurrens klarar klematisen? jag har två klematisar som står för tätt planterade (jag trodde att den första var död är jag satte ner den andra) och nu tänkte jag flytta på den ena lite... det är bara det att det inte finns särskilt mycket plats i rabatten!! Mycket märkligt fenomen förresten, det tycks vara så i alla mina rabatter...

Jag har att välja på att sätta den bakom en daglilja, eller bakom/mellan en höstflox och en stor riddarsporre. Kan ju eventuellt flytta/ta bort någonting också, men vart ska jag ställa det isåfall?? Har redan gjort två nya rabatter i år och avställningslpatsen för överblivna växter (en pallkrage i ena hörnet på tomten) är full.
          Hur mycket rötter har dagliljan i förhållande till floxen o riddarsporren? Vad klarar klematisen av bäst? Det är en jackmanii eller vad den heter, om det spelar någon roll.

Medans andra har svårt att hitta mat för dagen har jag fullt upp med att försöka få plats med prydnadsväxter... känns lite dumt... Tror att jag ska försöka skaffa mig lite perspektiv på tillvaron!!

--------------------
          Simma lungt!!

Zon 4½ Sundsvall, Nolby

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kristerh
          Inlägg 12-07-2006, 08:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (mari_tres @ 12-07-2006, 08:02)
          Ska benmjölet ner i jorden eller räcker det om man strör ut det ovanpå?

Krafsa gärna ner benmjölet under jordytan så slipper du lukten wink.gif
          ligger det på jordytan börjar det lukta ruttet.
          krister

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 10:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon