CITAT (Rossi @ 13-07-2006, 12:39)
CITAT (Inga från Närke @ 13-07-2006, 12:20)
CITAT (Gossen Ruda @ 12-07-2006, 22:14)
Så vill jag bara meddela att den är bortplockad på min begäran.
DU har ju inte behövt tagit bort hela tråden utan endast bilden vid redigerigen, för det hade varit kul läsa ändå. Men gjort är gjort.
Nu var det ju inte bilden som var förbjuden utan själva förtalet så det var nog bra att tråden försvann.
Därmed inte sagt att vi inte är idel öra att höra hur det går med grannfejden/grannsämjan!
Återkommer i denna fråga.
Jag är nog helt novis eller dum för om man inte har någon bild som visar en person eller flera hur vet man vem det är man pratar om då. Det kan väl inte kallas förtal om man inte visar bild eller namnger personen ifråga, men ser man personen så förstår man ju eller hur? I så fall har nog alla i detta forumet förtalat någon t.ex. den granne som har en argsint hund m.m.
I princip skulle jag kunna skriva hur mycket som helst skitprat om min granne för så länga jag själv är annonym (signaturen) så vet ju ingen vem min granne är och då går det väl inte att anmäla. Men lägger jag in en bild på grannen och sedan skriver samma text då är det ju självklart att om då grannen går in här och läser och kan ju h*n förstå att det kanske är jag.
Eller?