Medlem
Antal inlägg: 1 046
Medlem nr: 6 984
Jag funderar fortfarande på att byta jobb och har nu faktiskt bestämt mig för att satsa på något nytt senast nästa vår. Problemet är att jag fortfarande känner mig som ett levande frågetecken för jag har ingen aning vad jag vill arbeta med. Tankarna flyger än hit och än dit. Jag är intresserat av att öppna eget, kanske ett cafe med "hälsoinriktning" eller hemtillverkning av skönhetsmedel (med egenodlade örter) eller nånting annat.
Har nån av er odlaiter liknande ideer som jag eller har tagit steget fullt ut och öppnat eget? Jag är tacksam för alla råd och ideer......
--------------------
Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel. Henry Miller (1891-1980)
Medlem
Antal inlägg: 398
Medlem nr: 82
CITAT (Merlin @ 13-07-2006, 22:41)
Tack allihopa för alla goda råd Bettsons kloka ord kommer jag att skriva ut och sätta upp på väggen ovanför datorn - tack än en gång!!! Nu har jag tännk till lite mer. Jag kommer att börja med lite försäljning av mina produkter på den lokala loppmarknaden i höst. Min bekant som har ett företag i hälsobranchen kommer att saluföra produkterna (te och salvor/krämer) i sin affär så det känns iallafall som en början. Sedan så har jag räknat och räknat och räknat........ ....ska finslipa beräkningen ytterligare...... Dessuom ska jag så småningom börja försäljning via internet och fixa en snygg hemsida. När allt är klart är ni såklart välkomna att handla!!! Nu återstår det viktigaste........firmans namn !!!!!!!!!!!! Några ideer??????