Ja, bevattningsrekommendationerna har jag också lagt åt sidan
Mina morötter ser nu lovande ut trots att jag fick fröna i jorden sent. De tog verkligen tid på sig för att dels komma upp och dels sätta igång och växa!
I en ruta hade jag satt en liten ynklig tagetsplanta och fyra överblivna purjo. Det är nu flera veckor sedan jag fick flytta purjona. Tagetsen fyller upp hela rutan och invaderar sina grannar. Jag får ansa den
Överlag är det "växa så det knakar" som gäller. Å ändå är jorden bara så´n där enkel "fem för en hundring-jord". Lite algomin har jag gett en bit in på säsongen, men det är allt.
Låter lurigt det där med dina ärtor
Tyvär har jag aldrig odlat andra ärtor än luktärtor, så mina råd hade bara kunnat bli gissningar tagna ur luften.
Vore jag du så skulle jag fråga om ärtorna i en egen tråd på grönsaksforumet. Där finns säkert människor som vet!
Försökte med kinesisk gräslök. Tänke förodla och sätta ut ett par tuvor. Det kom inte upp ett enda litet strå! Den slätbladiga persiljan jag sådde samtidigt är nu fina välväxta tuvor ute i kvadraten och även krispsalladen (om än inte lika prunkande) har kunnat flytta till kvadraten.
Man lyckas inte alltid med allt