Tack för att ni finns! Har lärt mig så mycket och det är härligt med stämningen här, ni bjussar på råd istället för att klanka ner på nykomlingar! STOR kram till er!
Nu har jag klippt ner och donat, ser bättre ut än förrut men självklart är det inte snyggt med stubbade plantor mitt i rabatten... Ska man fundera på att till NÄSTA år plantera nåt framför de växter som blommar ut tidigt eller är det acceptabelt med halvdassiga växter mitt i?
I mitt fall verkar det som förra ägaren fokuserat på tidiga vårblommor (krokus, vårkrage, hyacint, vårstjärna, påskliljor, pingsliljor) och en del höstblommande saker (kärleksört, höstanemon mm) men att det där emellan är rätt tomt. Just nu blommar inget annat än Praktlysing, Höstaster, Stjärnflocka och rosorna. Resten är grönt eller skräpigt. Hur planerar ni?
Förresten, om några av er har vägarna förbi Gotland på sensommar/höst (det är väl bäst att flytta rosor då?) så har jag en hel del rabattrosor (röda, gula, rosa. Ingen aning om namnen) som jag gärna ger ett bättre hem. Hör av er via till: visbylinda@bredband.net
--------------------
Nybliven och lycklig husägare. Växtzon 1. Har ingen erfarenhet men stort intresse för trädgårdspysslande. http://www.totta.nu/huset
|