CITAT (netaave @ 20-07-2006, 14:06)
En sak ska du och alla andra ha klart för er och det är att både hon och jag har i flera år arbetat för att detta ska få uppmärksammas, dom här ungdomarna, barnen och även vuxna finns och måste tas hänsyn till.
Många har blivit förtidspensionerade för psykiska besvär för att kunskapen är så låg även hos sådana personer som borde ha den. Inget kan vara mer fel, dom har ofta ett starkt psyke för att dom måste ha det.
Åh Netaave!

Jag förstår så väl!
Har själv en vuxen son med ADHD/damp, något som verkligen har fallit mellan många stolar, inte "funnits", ansetts som dålig uppfostran och "dumhet från föräldrarnas sida", samt avfärdats som "hjärnspöken". Även från sådana personer som borde ha kunskapen.
Lever man med sånt, blir det så förtvivlat viktigt att få problematiken uppmärksammad och respekterad!
Och att slippa få ta emot fördomsfulla "skitsnack" och anklagelser, för sin egen så kallade "okunnighet" och "oförmåga-att-utföra-enkla-åtgärder".
Reserv gör ibland missen att enbart utgå från sina egna tankar och erfarenheter. Stenhårt, utan "flexibilitet", och hänger inte alltid med när "vyerna vidgas", vilket kan upplevas mycket kränkande. Jag vet, för det är anledningen till att jag själv hållit mig borta från Odlas allmänna forum ett antal månader.
Försök att inte ta illa upp! "Stelbentheten" ligger hos honom - och några till som inte förstår
vad det är för erfarenheter du berättar om - inte hos dig.
Varma styrkekramar från amaira.
Och du, det kommer att "ordna sig", men det är så förbålt jobbigt under tiden tills det gjort det.