1. Vad väckte dej i morse? / Väckarklockan
2. Låser du om dej på toa trots att du är ensam hemma? / Nej, jag låser aldrig
3. Har du och övriga familjemedlemmar bestämda sittplatser runt matbordet? / Det är bara min egen plats som är helig....
4. Skulle du klara att ta simborgarmärket idag? / Det tror jag
5. När vann du någonting senast, och vad var det? / Jag vann ett dyrbart förtroende för ett tag sedan
6. Har du slutat köpa äpplen på ICA sen det i våras varnades för giftig frukt? / Jag bor iofs på Åland men frukten är knappast bättre här heller så svaret blir nej, jag köper frukt ännu (dock inte äppel som jag inte gillar)
7. Gav du nåt nyårslöfte senast och har du hållit det? / Nej, jag gav inget
8. Är du en slösa eller en spara? / definitivt en slösa
9. Följer du politiska frågor och debatter inför valet? / Absolut
10. Vem i Jönsson-ligan är just du? / Jag har inte orkat se en enda J-film till slut...
11. I vilket ärende var du i kyrkan senast? / Turism, ville titta
12. Vad skulle du göra om du på en skogspromenad hittade en stor summa pengar i en sedelbunt med ett gummiband omkring? / Föra en helsikes stor inre kamp...
13. Vilken uppfinning som du använder ofta retar du dej mest på för att den kunde gjorts annorlunda? / De pyttesmå skruvarna i elektriska kopplingar. Jag har smala händer - hur fasiken lyckas elektriker med stora nypor klara av de minimala grejerna?
14. Vilken sökmotor använder du? / Google
15. Är du bra på att komma ihåg dom vetenskapliga namnen på växterna du odlar? / Jag är jätteduktig den här tiden på säsongen men över vintern brukar jag glömma en hel del
16. Om du precis köpt en ny regnmätare i grön plast för 9:90 trots att du tycker det är jättetråkigt med just en grön, och i en annan affär råkar på en likadan men blå för 29:90 - skulle du då också köpa den blå? / Nja, inte en regnmätare
17. Vet du vem som skrivit texten till Du gamla du fria utan att söka på nätet? / Ja
18. När du ser på deckare på TV, försöker du då lista ut vem som är skurken av alla misstänkta? / Naturligtvis
19. Håller du till höger eller vänster när du går på trottoaren? / Det varierar
20. Har du nån hemlig dröm du vill/kan berätta om för oss andra? / Jag är så oerhört lyckligt lottad att alla mina hemliga drömmar har förverkligats!
Mulle
|