1. Vad väckte dej i morse?
Mina egna snarkningar...
2. Låser du om dej på toa trots att du är ensam hemma?
Det händer, av ren tankspriddhet... Brukar vid såna tillfällen fundera på vad jag skulle ta mig till om dörren skulle gått i baklås och det är flera timmar kvar tills maken kommer hem från jobbet...
3. Har du och övriga familjemedlemmar bestämda sittplatser runt matbordet?
Ja, fast när sista barnet hade flyttat hemifrån så bytte vi till nya platser. 4. Skulle du klara att ta simborgarmärket idag?
Nope, kan inte simma...
5. När vann du någonting senast, och vad var det?
50:- på en trisslott för några veckor sen, tog två nya men de var nitlotter båda två. 6. Har du slutat köpa äpplen på ICA sen det i våras varnades för giftig frukt?
Nej, köper ytterst sällan äpplen. 7. Gav du nåt nyårslöfte senast och har du hållit det?
Nej, har slutat med sånt.
8. Är du en slösa eller en spara?
Både och, beror på dagsformen...
9. Följer du politiska frågor och debatter inför valet?
Inte så värst noga, tycker de bara lovar och lovar - speciellt inför val... 10. Vem i Jönsson-ligan är just du?
Ingen som helst aning... har ingen koll på de figurerna
11. I vilket ärende var du i kyrkan senast?
Barndop. 12. Vad skulle du göra om du på en skogspromenad hittade en stor summa pengar i en sedelbunt med ett gummiband omkring?
Vad är "en stor summa"?
Skulle gå till polisen om det rörde sig om mer än några tusen...
13. Vilken uppfinning som du använder ofta retar du dej mest på för att den kunde gjorts annorlunda?
Vet ej. 14. Vilken sökmotor använder du?
Google 15. Är du bra på att komma ihåg dom vetenskapliga namnen på växterna du odlar?
Bra och bra...
Skriver upp alla för säkerhets skull. 16. Om du precis köpt en ny regnmätare i grön plast för 9:90 trots att du tycker det är jättetråkigt med just en grön, och i en annan affär råkar på en likadan men blå för 29:90 - skulle du då också köpa den blå?
Direkt!
17. Vet du vem som skrivit texten till Du gamla du fria utan att söka på nätet?
Nix!
18. När du ser på deckare på TV, försöker du då lista ut vem som är skurken av alla misstänkta?
Alltid, det är väl det som är själva meningen med deckare...
19. Håller du till höger eller vänster när du går på trottoaren?
Höger 20. Har du nån hemlig dröm du vill/kan berätta om för oss andra?
Tyvärr, varken vill eller kan berätta, skulle jag göra det så skulle det ju inte vara någon hemlighet längre ju!