CITAT (Bettson @ 26-07-2006, 12:14)
Är jättenöjd över att de lärt sig laga mat, handla och planera på ett vettigt sätt. Köket blir städat men inte som om jag själv gjort det. Springor och gömslen där skiten samlas har de liksom inte sett. FIlter i köksfläkten, storstädning av diskmaskinen avfrostning av frys mm. Jag satte igång nu när jag har min enda semestervecka.
Jaha, då tycker jag att det är dags för dig att ta itu med resten av huset för det kan verkligen behövas blev svaret. Där tog hon ett par hack av min energi till.
Så satte jag på fika och vi dukar i trädgården. Själv äter jag sedan länge inget kaffebröd eftersom jag är överviktig. INget socker i kaffet utan bara en slät kopp kaffe för sällskaps skull. Naturligtvis kommenterade hon det också att det var oartigt att jag inte tog något när jag hade bullat fram till de andra.
Naturligtsvis så kunde min ibland korkade man inte hålla tand för tunga utan berättade att jag bantade via kolydratmetoden, att det funkade för att kilona försvann. Och hur konstigt det nu än lät så började jag dagen med stekt ägg och bacon. Fast engelsmänen kan väl inte ha fel som han sa. Dom har ju ätit sådan frukost i trehundra år, så helt fel kunde det väl inte vara.
Då drar kära svägerskan igång stora bantarföreläsningen om att det enda som räknades var att man inte åt mera än man förbrukade och att ifall man avstod från kakor och bullar så hade man inga viktproblem. OCh att hon ansåg att jag förmodligen vräkte i mig kakor när ingen såg. Och börjar du dagen med en sådan frukost så är det inte konstigt att du är tjock, nu får du skärpa till dig.
Grattis till sådana bra barn som hjälper till
Självklart ser de inte skit i hörnen och tänker inte på fett i filter och avfrostning, sånt kommer med tiden
Du kan vara trevlig och artig mot din svägerska men håll henne henne borta från dig. Glöm inte att du ALDRIG är skyldig att förklara dig (ex.vis varför du inte tog en bulle), det har hon inte med att göra. Det ska räcka med att du inte tar något, svarar hon att det är oförskämt så kan du ju le och tala om att "det är tråkigt att du känner så".
När hon drar igång med haranger om bantning så kan du gott säga (artigt givetvis) att JAG tycker metoden är bra och den passar utmärkt för MIG och nu vill jag lämna den här diskussionen som inte leder någon vart. Fortsätter hon att kritisera städningen så fråga henne om hon inte kan vara med och hjälpa till då det blivit eftersatt.
En bra kommentar att inflika här och där är "ja vi alla har ju våra kors att bära, du ditt och jag mitt".
Hon verkar vara en överlägsen människa med noll pejl på läget. Sådana ska man hålla mycket kort, vara kallt artigt vänlig mot och inte ge dem lillfingret.
(skicka damen till mig annars om det blir besvärande

)
Lycka till