CITAT (Ophelia @ 26-07-2006, 18:50)
Grattis till sådana bra barn som hjälper till :D :D :D
Självklart ser de inte skit i hörnen och tänker inte på fett i filter och avfrostning, sånt kommer med tiden :)
Du kan vara trevlig och artig mot din svägerska men håll henne henne borta från dig. Glöm inte att du ALDRIG är skyldig att förklara dig (ex.vis varför du inte tog en bulle), det har hon inte med att göra. Det ska räcka med att du inte tar något, svarar hon att det är oförskämt så kan du ju le och tala om att "det är tråkigt att du känner så".
När hon drar igång med haranger om bantning så kan du gott säga (artigt givetvis) att JAG tycker metoden är bra och den passar utmärkt för MIG och nu vill jag lämna den här diskussionen som inte leder någon vart. Fortsätter hon att kritisera städningen så fråga henne om hon inte kan vara med och hjälpa till då det blivit eftersatt.
En bra kommentar att inflika här och där är "ja vi alla har ju våra kors att bära, du ditt och jag mitt".
Hon verkar vara en överlägsen människa med noll pejl på läget. Sådana ska man hålla mycket kort, vara kallt artigt vänlig mot och inte ge dem lillfingret.
(skicka damen till mig annars om det blir besvärande :rolleyes: )
Lycka till :wub: :wub:
Du felan du är lika förståndig som vanligt.
Inte sjutton ska jag vara sur på att svägerskan rackar ner på mig, för visst ska jag vara tacksam för att ungarna hjälper till. OCh som sagt jag vill inte härja med dom och kritisera när de nu hjälper mig. Har minst sagt varit ofärdig ett tag. Faktist gått på kryckor i flera månader.
Nu är jag mera i haltarstadiet, men jag lyckas halta mig nerför trappan i stället för att åka på stjärten, det är alltid en framgång. Och skiten i ståhöjd den kan jag klara. Men skiten i golvhöjd som inte kan klaras med långa skaft den får vänta tills jag blir lite bättre.
Och lite information det är bra, Det var därför jag blev så irriterad på min lille gubbe som skulle tala om för henne att jag bantade. Det var onödig vetskap för henne. JU mindre de vet desto mindre grepp så att säga.
Fast från gubbens sida var det nog menat som lite försvar av mig fast det blev tvärtom. Att äta fett och proteion och kunna gå ner i vikt med minimalt med kolhydrater är ju lite kontroversiellt. Fast jag mår riktigt bra och kilona försvinner.
OCH jag överlåter svägerskan i tanken i alla fall till dig. Vad skulle du göra med henne? Mooona henne snäll, eller

.( för mitt skraltiga minne har någon liten habrovinkel på att du hade sådana talanger) Bara tanken är riktigt upplyftande ska jag säga.