1. Vad väckte dej i morse? En hund
2. Låser du om dej på toa trots att du är ensam hemma? Nej
3. Har du och övriga familjemedlemmar bestämda sittplatser runt matbordet? Nej
4. Skulle du klara att ta simborgarmärket idag? Ja, det tror jag i alla fall
5. När vann du någonting senast, och vad var det? Vinna??? jag??? näää
6. Har du slutat köpa äpplen på ICA sen det i våras varnades för giftig frukt? Köper sällan äpplen, men gör jag det blir det där jag handlar.
7. Gav du nåt nyårslöfte senast och har du hållit det? Har aldrig gett något
8. Är du en slösa eller en spara? Mest spara - som tur är.....
9. Följer du politiska frågor och debatter inför valet? Nää, orkar inte lyssna på dom tävla om vem som kan racka ner mest på motståndaren och lova guld och gröna skogar före valen.
10. Vem i Jönsson-ligan är just du? Ingen aning, har aldrig tittat på dom filmerna.
11. I vilket ärende var du i kyrkan senast? Min mammas begravning 1989.
12. Vad skulle du göra om du på en skogspromenad hittade en stor summa pengar i en sedelbunt med ett gummiband omkring? Som Mulle, föra en helsikes inre kamp och hoppas att slutresultatet blev det rätta, att jag lämnade in dom till polisen...... 13. Vilken uppfinning som du använder ofta retar du dej mest på för att den kunde gjorts annorlunda? Dasspappershållaren som alltid sitter snett bakom dig när du sitter ner. Så tydligt att en karl har ritat badrummet så han kan nå den när han står framför toan, men vi som sitter ner får vända oss ett halvt varv runt - mycket obekvämt.........
14. Vilken sökmotor använder du? Google
15. Är du bra på att komma ihåg dom vetenskapliga namnen på växterna du odlar? Nej, vet dom inte ens från början.....
16. Om du precis köpt en ny regnmätare i grön plast för 9:90 trots att du tycker det är jättetråkigt med just en grön, och i en annan affär råkar på en likadan men blå för 29:90 - skulle du då också köpa den blå? Nix - skulle inte bry mig vad det var för färg.
17. Vet du vem som skrivit texten till Du gamla du fria utan att söka på nätet? Nej
18. När du ser på deckare på TV, försöker du då lista ut vem som är skurken av alla misstänkta? Ja, oftast
19. Håller du till höger eller vänster när du går på trottoaren? Höger, tror jag....
20. Har du nån hemlig dröm du vill/kan berätta om för oss andra Nej
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|