CITAT (Leia @ 27-07-2006, 08:00)
Ja, det kanske bottnar i avundsjuka faktiskt! Hon kanske skulle vilja vara som du! Kanske svågern alltid har pratat gott om dig (antagligen, eftersom han verkar vara viktig för dig. Sådant brukar ofta vara ömsesidigt) Och alla kan inte riktigt "ta" att deras partner gillar någon annan också. Även om det bara är som vän.
Vad vet jag , det var bara en tanke som slog mig. :) :wub:
Det där kanske kan vara något i och för sig. Svågern ser oss nog nästan som föräldrar mera än bror och svägerska. Han har alltid kommit och frågat oss när det kört ihop sig. Sina egna föräldrar har han väldigt dålig kontakt med. Han har tex alltid uppgett oss som närmast anhöriga tidigare. OCh vi har med alla medel försökt att inte bete oss som föräldrar utan försökt stärka honom som vuxen, vilket han blev ganska sent i livet.
Det har nästan försvunnit ( alla frågor ) sedan han flyttade ihop med sambon vilket är helt i sin ordning, men kanske ses vi som ett hot. Jag menar vi har inte precis bett om att vara hans stöd i tillvaron. Det är ingen position vi strävar efter, men behöver någon i släkten oss så finns vi där. Det har vi alltid gjort.
Attans också, jag som har legat i mental träning sedan min första son föddes för att jag skulle bli en bra svärmor. Har nämligen den åsikten att en svärdotter är kvinnan som skall göra min son lycklig. SÅ henne vill jag hålla mig väl med.
Och jag som varit så välkomnande, vänlig, försökt att inte uttrycka åsikt, inte lägga näsan i blöt utan bara vara stödjande och uppmuntrande.
Om inte det hjälper vad sjutton ska man göra då? Jag ser nästan en mörk framtid framför mig när sönerna försvinner ut i periferin för att jag är en risig svärmor.
Nej för faro Bettson. Ryck upp mig, det är bara att träna lite till
Skam den som ger sig.Övning ger ju färdighet sägs det.