1. Vad väckte dej i morse?
Mobilen och hettan i sovrummet2. Låser du om dej på toa trots att du är ensam hemma?
Nej - det gör jag inte ens när sambon är hemma - bara om vi har besök. Det är ALLTID öppet till vårt badrum, för där har katterna sina lådor, så är det stängt, är det upptaget.3. Har du och övriga familjemedlemmar bestämda sittplatser runt matbordet?
Inte uttalat, men... Ja.
...å andra sidan hade jag speciella sittplatser även när jag bodde ensam.4. Skulle du klara att ta simborgarmärket idag?
Ja5. När vann du någonting senast, och vad var det?
Ehm... I julas, tror jag... Jag vann en prenumeration på Plaza Interiör med mina julrim...6. Har du slutat köpa äpplen på ICA sen det i våras varnades för giftig frukt?
Att va? Det hade jag missat - och det hade inte spelat någon roll. Äpplen är gott. Jag är fruktoman! *hihi7. Gav du nåt nyårslöfte senast och har du hållit det?
Mitt senaste nyårslöfte gav jag för tio-femton år sen - det var att aldrig mer avge ett nyårslöfte, och det har jag hållit!8. Är du en slösa eller en spara?
Trist nog en kombination av bägge!9. Följer du politiska frågor och debatter inför valet?
Inte specifikt inför valet - jag försöker alltid att hålla mig a'jour. Det är de politikerna säger och gör (och vad de inte gör) när det inte är valår som är det avgörande...10. Vem i Jönsson-ligan är just du?
Doris...11. I vilket ärende var du i kyrkan senast?
Jag begravde min mamma12. Vad skulle du göra om du på en skogspromenad hittade en stor summa pengar i en sedelbunt med ett gummiband omkring?
Gå till polisen med den, naturligtvis13. Vilken uppfinning som du använder ofta retar du dej mest på för att den kunde gjorts annorlunda?
Fjärrkontrollen - man borde kunna snabbspola förbi alla reklamer och den tråkiga sporten! *hihi*14. Vilken sökmotor använder du?
Google - sen min datorfirmaägande granne berättade att den fanns, nån gång i urtiden...15. Är du bra på att komma ihåg dom vetenskapliga namnen på växterna du odlar?
Hyfsat - det är intressant att klura ut vad namnen betyder!16. Om du precis köpt en ny regnmätare i grön plast för 9:90 trots att du tycker det är jättetråkigt med just en grön, och i en annan affär råkar på en likadan men blå för 29:90 - skulle du då också köpa den blå?
Jag hade inte köpt någon av dem, om jag ska vara ärlig...!17. Vet du vem som skrivit texten till Du gamla du fria utan att söka på nätet?
Jag tror det, ja... Får väl kolla sen, om jag trodde rätt!18. När du ser på deckare på TV, försöker du då lista ut vem som är skurken av alla misstänkta?
Givetvis! Det är ju det som är själva behållningen!19. Håller du till höger eller vänster när du går på trottoaren?
Höger sida av sambon... Kommer det möte väjer vi åt det håll där den mötande inte går, helt enkelt...! 
20. Har du nån hemlig dröm du vill/kan berätta om för oss andra?
Då hade den ju inte varit hemlig nåt mer...