Kul
Skrev in svar i citatet:
CITAT (Berith @ 26-07-2006, 10:22)
1. Vad väckte dej i morse?
väckarklockan, tror jag, den ringde nog i alla fall och jag hann med bussen
2. Låser du om dej på toa trots att du är ensam hemma?
kan hända jag stänger dörren, den är lite dold..i hallen
3. Har du och övriga familjemedlemmar bestämda sittplatser runt matbordet?
inte jag ibland har min man det men det brukar inte hålla p g a mig
4. Skulle du klara att ta simborgarmärket idag?
japp, fast jag har inte provat
5. När vann du någonting senast, och vad var det?
idag, jobbet krävde obehagliga samtal, alla var trevliga och ville prata mer, fick positiva kommentarer hur jag framförde problemen, semesternöjda människor är goa
6. Har du slutat köpa äpplen på ICA sen det i våras varnades för giftig frukt?
nej men kollar sort och land
7. Gav du nåt nyårslöfte senast och har du hållit det?
näpp
8. Är du en slösa eller en spara?
spara sett till sparsamt antal tillfällen, men jämför inte priser vill inte ge det den tiden, mer innehåll och kvalité i förhållande till behovet. Men om jag inte hittar det jag vill ha köper jag nå billigare alternativ så länge, fast det jag vill ha måste inte va det bästa, behovet är sällan proffessionellt. det här var nog ett sån-vill-jag-vara-svar
9. Följer du politiska frågor och debatter inför valet?
inte än men intresset kan nog snart väcka liv i det
10. Vem i Jönsson-ligan är just du?
sickan, nä vet inte
11. I vilket ärende var du i kyrkan senast?
vadstena kyrka som turist för att titta på "inredningen" för tre veckor sen
12. Vad skulle du göra om du på en skogspromenad hittade en stor summa pengar i en sedelbunt med ett gummiband omkring?
Minnas läget, ta kort runt om kring om kameran var med, sen polisen. Men nu fick jag ju tänka efter...
13. Vilken uppfinning som du använder ofta retar du dej mest på för att den kunde gjorts annorlunda?
mannen, nä inte riktigt så. Men bilen och mobil m.m inte bara modeller m m utan den förväntade användningen. Numer har vi mobilen för att andra ska nå en. Får ofta höra varför har du inte mobilen på, men jag har den väl för min egen skull (privat alltså). trygghet i bilfrågan anpassas till höga hastigheter varför stora markytor tas i anspråk för stora fula trafiklösningar. Varför tillåts bilarna kunna gå så fort i sin konstruktion?
14. Vilken sökmotor använder du?
eniro
15. Är du bra på att komma ihåg dom vetenskapliga namnen på växterna du odlar?
nä men jag skriver ner och försöker
16. Om du precis köpt en ny regnmätare i grön plast för 9:90 trots att du tycker det är jättetråkigt med just en grön, och i en annan affär råkar på en likadan men blå för 29:90 - skulle du då också köpa den blå?
Nä men kanske måla den gröna svart med grön spiral
17. Vet du vem som skrivit texten till Du gamla du fria utan att söka på nätet?
nepp
18. När du ser på deckare på TV, försöker du då lista ut vem som är skurken av alla misstänkta?
ja, det är väl därför de gör deckare =)
19. Håller du till höger eller vänster när du går på trottoaren?
Den sida som man är minst trängd på
20. Har du nån hemlig dröm du vill/kan berätta om för oss andra?
vadå hemlig, numer ohemlig då? har inga svaga hemlisar, tyvärr men jag drömmer ganska ofta om att komma igång med att ta tag i saker jag vill mer än vad jag faktiskt gör