CITAT (gammelnalle @ 02-08-2006, 21:03)
Ek innehåller i sig själv en massa harts som konserverar.
Du säger att den är död, men ändå verkar du tro (?) att rötterna lever??
Jag tycker du skall låta naturen ha sin gång och låta din ek få bli ett hemvist för allsköns småkryp. Personligen tror jag det gagnar din naturliga trädgård.
b
Nej då, det vore ju ovanligt dumt att tro, men eftersom rötterna verkar förmultna snabbt så är det kanske risk att eken faller. I sådant fall måste jag ta bort den istället för att kunna ha den kvar och det vore synd tycker jag.
Jag lekte med tanken på att rötterna kanske förmultnar snabbare än normalt eftersom jag nu har frilagt dem från den jord som låg där sedan planteringen.
Jag vill inte gärna att naturen ska ha sin gång på det att det åtta meter höga trädet faller in i mitt hus.
Men, tack för svar.
/ L
[QUOTE]Nej då, det vore ju ovanligt dumt att tro, men eftersom rötterna verkar förmultna snabbt så är det kanske risk att eken faller. I sådant fall måste jag ta bort den istället för att kunna ha den kvar och det vore synd tycker jag.
Jag lekte med tanken på att rötterna kanske förmultnar snabbare än normalt eftersom jag nu har frilagt dem från den jord som låg där sedan planteringen.
Jag vill inte gärna att naturen ska ha sin gång på det att det åtta meter höga trädet faller in i mitt hus.
Men, tack för svar.
/ L