Ursäkta avbrottet, det blev kisspaus och lite dataspelande imellan...
Du har nog rätt, för jag kan inte riktigt komma underfund med om han är en fegis eller en tuffing.
På promenaderna är han jätterädd för grannens skällande hundar (som står i hundgård längs vägen) och hästarna i hagen. Men att springa ut på en gungande brygga i hamnen bland motorbåtar som brummar i närheten bekommer honom inte det minsta.
Barnvagnar och soptunnor är också läskiga, men när jag tog fram agility tunneln sprang han rakt in i den och lade sig.
Jag blir inte riktigt klok på honom. Ibland totalt orädd och ibland feg.
Han är jätteduktig i möten med andra hundar, visar helt rätt signaler mot de äldre hundarna. Även mina föräldrars kattunge läste han av när hon fräste backade han, när hon lekfullt slog med tassarna busade han med henne.
Han hälsar fint på främmande människor också. öronen lite bakåt, hela han lite låg och glatt viftande på svansen. Däremot mötte vi en utvecklingsstörd kvinna i hamnen med ledsagare. Henne morrade han och skällde åt och sprang undan när hon ville klappa honom. Ledsagaren däremot var helt ok att hon hälsade på honom.
Men jag måste nog aktivera huvudet lite mer på honom.... Nej nu ska sonen spela data spel igen...