Det hjälper inte att polisanmäla heller. Jag har anmält ett antal annonsbedragare och polisen lägger bara ner ärendet. Och det trots att man lägger en nästan färdig brottsutredning i knät på dom.
Den får nämligen inte plats i deras datorer. Oftast skrivs det hela av maskinellt av datorn som utredning utan bevis fast det finns bevis. Om man tjatar och ser till att det eventuellt skulle ligga kvar så är allt borta när berörd utredare äntligen ska ta tag i det hela.
Lotterier ska man anmäla till lotteri-inspektionen, fast man kommer ingenvart ifall det är ett utländsk lotteri som härjar över internet.
Ett annat sätt att komma år sådant här är att ringa anonyma skatteupplysningnen. Lägger man bevismaterial i knät på dom så händer inget omedelbart. De måste invänta en utebliven ellr falsk deklaration först. Fast sedan tar det hus i helvete.
Jag har sett småföretagare nästan gå under för blufffakturor. En hederligt arbetande småföretagare som bluffas och hans firma hamnar hos kronofogden. Sånt blir jag bannad på.
För det är inga små bleopp det handlar om. Det kan vara miljoner " skattefritt" varje år som man skaffar sig på andra arbetandes människors bekostnad.