Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Akut gurkfråga, Har jag satt dem för mörkt?
          Christa
          Inlägg 12-08-2006, 19:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag har satt Västeråsgurka i pallkragar och nu undrar jag om de står för mörkt. Skaften till gurkämnena är jättelånga och bara någon mm tjocka. Så brukar de väl inte se ut?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Christa
          Inlägg 13-08-2006, 16:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

De står 1,5 pallkrage ner i lådan. Det blir nog ca 30 cm tror jag. Vi klädde den på insidan med plasten från jordpåsar och den är ju svart så det gjorde det extra mörkt. Dessutom har det varit väldigt varm och legat odlingsväv över så jag gissar att det blivit som när plantor står för varmt inomhus i förhållande till ljustillgången. Jag upptäckte det igår och har funderat hela dagen på det. Det blir ett virrvarr med plantor i lådan och de växer så det knakar så nu skall vi göra en ställning och binda upp dem. De vill gärna växa uppåt. Hur tätt har du dina plantor Rosita? Jag satte mina glesare än vad det står på påsen men det skulle ändå bli besvärligt att peta dit gräsklipp och att över huvud taget hitta gurkorna bland alla rankor som hamnar på varandra. Hoppas bara att det inte blir för dragit för plantorna att bindas upp. Det är ett ganska skyddat läge här och zon 2. Vi skall ordna så att det går att ha odlingsväv över hela ställningen.
          Vad tror du om detta arangemang?

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 00:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon