|
Krysantemum är nog bra...dom brukar blomma länge... Sen brukar det förutom höstaster finnas vanliga astrar i krukor att köpa så här års.... Själv har jag förnyat mina balkonglådor med två sorters blommor som är helt nya för mej...vet inte hur dom klarar hösten....men jag är väldigt förtjust i dem Ganzia är den ena....vet inte riktigt hur jag ska beskriva den...prästkrageliknande...fast större...finns i flera färger...har haft en sån i en kruka hela sommaren...och den blommar verkligen ihärdigt....så nu köpte jag en kasse med såna på Hötorget. Den andra heter Lantana...har sett såna tidigare i planterlngar och undrat över dem....blad och blomställningar ser precis ut som heliotrop...men dom finns i färger(otast tvåfägade) från vitt till gult...till orange till rost...till mörkrött...doftar citruskryddigt...och glöder verkligen av färg.... Lavendel
--------------------
Söker du lyckan för en dag...ta dej ett rus.. Söker du lyckan för ett år....gift dej... Söker du lyckan för hela livet....odla din trädgård!!!!!
|