CITAT (Jejja @ 15-08-2006, 12:39)
CITAT (Betty @ 15-08-2006, 12:10)
När jag hör om såna här saker blir jag tveksam till att använda internetbanken vid betalning... Ingen vet hur stora summor man kan bli tvungen att ligga ute med om man blir rejält dubbelt,- eller flerdubbelt debiterad...

Det här har ju egentligen inget att göra med att betala via internetbanken. Jag har lämnat mitt visakortsnummer och de gjorde en dragning direkt från mitt konto.
Skönt att det löste sig så snabbt!
Så nu behöver jag inte oroa mig för att fortsätta betala räkningarna via internetbanken då
Men jag kommer alltså få fortsätta oroa mig för om det dras rätt summa när jag handlar på internet och lämnar mitt kortnummer för direktbetalning...
Man ska ju inte behöva kolla att den hemsida man beställer ifrån inte har haft datakrångel på sistone för att man ska vara säker på att tjänsten funkar som den ska... Har för mig att man via sin internetbank kan få någon sorts säkerhetskod/konto/eller vad det nu heter - som funkar så att det bara finns en viss summa att dra för betalningsmottagaren - så att de alltså inte kan dubbeldebitera ens konto. Är det nån som fattar vad jag snackar om?