CITAT (LadyG @ 16-08-2006, 13:35)
Ska ja, men när det inte är samma dag (pga slarv eller trassel t ex) så tjänar de på det ofrivilligt.
Det var därför jag skrev innan att man ska ha tillbaka pengarna med ränta.
I klubbens fall drog de nästan 30 000 två gånger, det blir mycket ränta på kort tid.
Det finns något som heter valutadag, om du tittar på ditt kontoutdrag så finns ett datum för uttaget och ett datum till ett sk valutadatum, det är det datumet som styr när du får ränta inte vilken dag pengarna satts in eller tagits ut på kontot, när man tar ut pengaar är det oftast samma datum i bägge kulumnerna, men när det sätts in pengar får du oftast inte ränta från den dagen det sätts in utan dagen efter eller tom 2 dagar efter beroende på hur sniken din bank är

det finns några banker som ger ränta från samma dag du sätter in dem SEB, tror FSB oxså gör det, handelsbanken gör det inte där är det 2 dagar efter som gäller
så det spelar ingen roll när pengarna sätts in på kontot, du ska ha ränta (valutadag)från den dagen dubbeluttaget gjordes, på så sätt förlorar du inget och banken vinner inget, tro mig jag jobbar på bank...
har du fått något annat datum på insättningen bör du klaga hos din bank.