Jag har tidigare varit på G att köpa digitalkamera, men efter åtskilligt irrande i digitalkanmeradjungeln, blev jag till slut så virrig att jag så att säga gick vilse och gav upp. Kunde alltså helt enkelt inte bestämma mej!!! Men NU har jag bestämt mej (hoppas jag). jag har läst och läst, rådfrågat, jämfört, mailat, kollat bildexempel och ...kommit fram till en Olympus C4000Z. Den går visserligen på ca 5700, med tillbehör blir det ca 7000, men jag tror att jag får en kamera som jag både kan fota med som nybörjare och amatör, samtidigt som den har många manuella inställningsmöjligheter man kan använda och nyttja till riktigt proffsiga bilder, om man skulle vilja det. Att den tar bra närbilder, + att den inte blir "omodern" så fort, är nog det som styrt mest styrt mitt val. den har en super-macro på 2cm. Dock är den inte så "slimmad" som många, men eftersom jag är en person som alltid försöker se fördelarna framför nackdelarna, så tänker jag som så om det lite klumpiga formatet, att det gör att man är mer "försiktig" med den, hoppas det i allafall då jag och yngste sonen(15) ska dela på den. Tror också att man sparar in nån krona på att man verkligen komer att granska alla bilder man tagit och sen kan man ju skicka exakt de bilder man vill ha , till framkallning. Alltnog..jag har inte köpt den ännu , ska imorgon in på en fotoaffär och höra om de kan sälja till bättre pris än ngn på nätet. Lycka till !
--------------------
Kram från Åsa
"Hjärtat får inte rynkor"
|