CITAT (Tesa @ 21-08-2006, 12:43)
Alltså..min dotter bor hemma igen..jag tänker inte kräva henne på en spänn för hon bor i en skrubb, äter som en fågel och allt annat betalar hon ju naturligvis för själv...telefon, busskort, kläder,smink, fackavgift, uteluncher m.m..tvål och schampoo bjuder jag på..
...förstår inte hur all de där de grejorna skulle bli inblandade i vår ekonomi överhuvudtaget...

Hur blir det då när hon eventuellt flyttar ut igen och har hyra el och allt annat att betala?
Visserligen förstår nog de mesta ungdomarna idag att det kostar att bo men nog tycker jag att de ska lära sig att betala hemma.
Min mamma tog betalt dock en liten summa varje månad när jag bodde hemma, tjänade inte så mycket som 15-åring på den tiden. Men när jag var 18 år och flyttade till eget boende så gav mamma mig en bankbok med en hel del pengar på, mina egna som jag gett henne för boendet m.m. Det tyckte jag var en fin present. Om man nu inte vill ta betalt av sina ungdomar vore detta ett litet tips, samtidigt lär de sig att det kostar att bo.