Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tempelträd/Ginkgo Biloba, Kan jag plantera det?
          Neuanfänger
          Inlägg 21-08-2006, 20:44
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 8 354

Jag har av min svägerska blivit introducerad till tempelträdet, Ginkgo Biloba. Oj så vackert, och vilken grej att ha ett träd med så uråldriga rötter ( tongue.gif ) i sin trädgård!

Min svägerska bor i norra Tyskland och där går det tydligen utmärkt att plantera detta vackra träd, men hur är det för oss som bor i Stockholm? Letar förtvivlat efter information om trädet, men söker man på Ginkgo Biloba hamnar man bara på en massa hälsokostsidor mad.gif . Finns det någon här som kan hjälpa mig med dels om det går att ha trädet här i Sverige, och ett tips på var man isf kan köpa det?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ludvig Johansson
          Inlägg 22-08-2006, 13:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 390
          Medlem nr: 3 773

Tänkte bara tillägga att det växer en Ginko här i skövde i z3 som har överlevt många många vintrar. Vet tyvärr inte hur gammalt det är men det ser ut som ett gammalt äppelträd. Jag hade en liten planta som blev helt uppäten av okänd gnagare så det skulle jag försöka skydda den mot om jag skaffade mig en ny planta.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 04:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon