CITAT (stina @ 24-08-2006, 21:44)
Jo, jag tycker absolut att dom är kvinnliga - precis lika kvinnliga som den som drar 34-36. Kvinnligheten sitter inte i klädstorleken! Du skjuter på fel person om du skjuter på mej!
Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.
Hälsar Stina
Skjuter inte åt ditt håll alls vännen, Sorry omn du tog det så. Och jag håller fullkomligt med dig. man skall inte fälla kommentarer om folk som är smala för de kan ha det jobbigt också.
Fast jag tycker fortfarande att har man inget bra att säga om andra människors kroppar då håller man käften. PÅ det viset så undgår man att såra människor.
Och som sagt det finns någon för alla.
Och därför så är det lika illa att uttala sig negativt om folks kroppar som att säga att endast min musiksmak duger. Vem farao är det som skall bestämma vad god musiksmak är. Det måste finnas utrymme för olikhet och då måsta man också kunna titta på modeller i olika storlekar utan att fälla negativa omdömen.
Så fortfarande blev jag riktigt arg, för sådant där tycker jag inte om.
Man kan vara kvinnlig både om man är storlek 36 eller 52. Spelar ingen roll.
En av mina vänner är ungefär lika bred som hon är lång. Hon träffade en ursnygg karl som var tio år yngre än henne. Och han tycker hon är den vackraste kvinna på jorden.
Nej det som stör mig är just Gossens och Reservs frågor eller påstående om att ifall mulliga kvinnor är kvinnliga så kan magra inte vara det eller tvärtom. Gossen sätter motsatsförhållande i frågan för om den ena är kvinnlig så kan tydligen inte den andra vara det.
Och Reserv som "stör" sig på att det är de bastantare damerna som klassas som kvinnliga former. Om man stör sig över att någon som väger mera än vad man själv attraheras av kallas kvinnlig så tycker jag det är ganska nedlåtande.
Så nu har jag talat klarspråk så ingan anna tar åt sig i onödan.