CITAT (Gossen Ruda @ 24-08-2006, 22:15)
Jaha, vad har jag nu ställt till med? Fast diskussionen är inte så hemskt animerad även om det biter till ibland. Jag har definitivt inte något emot mulliga Maj men reagerade bara mot att man sätter likhetstecken mellan mullig och kvinnlig. För mig är inte mullig något negativt ord, bara beskrivande. Tjock och fet däremot är mer eller mindre negativa. Kvinnligheten sitter dock inte i midjemåttet, för mig visar båda annonserna kvinnliga kvinnor.
En sak jag funderar över är dock varför man måste tillverka speciella modeller av underkläder för mulliga kvinnor, går det inte bara att tillverka i olika storlekar? Fast det kanske inte ser klokt ut med en string på mulliga kvinnor. Med denna fundering drar jag mig tillbaka till sängen. Natti natti.
Herregud Gossen.
Om man i en annons kallar ett par herrbyxor för eleganta, vad är det då som säger att alla andra herrbysor i annonsen INTE är eleganta.
Är bara en viss modell elegant, eller?
Så varför skall man sätta motsatsförhållande till om en mulligare kvinna kallas för kvinnlig. Vad är det så som säger att alla andra som är smala inte är kvinnliga?