CITAT (stina @ 24-08-2006, 21:44)
Jo, jag tycker absolut att dom är kvinnliga - precis lika kvinnliga som den som drar 34-36. Kvinnligheten sitter inte i klädstorleken! Du skjuter på fel person om du skjuter på mej!
Och du förresten - jag är väldigt långt ifrån kurvig och jag ska säga att det är baske mej ingen dans på rosor om man ser till många människors kommentarer. Många tycker att det är helt fritt fram att kritisera alla "anorexityper" etc och fälla kommentarer rakt i ansiktet på en som "nej nu försvinner du snart - du borde verkligen gå upp lite i vikt". Jag betackar mej för sådana kommentarer - passar det inte får dom väl blunda.
Hälsar Stina
Instämmer, kvinnligheten sitter inte i klädstorleken. Man kan vara precis lika kvinnlig vare sig men drar stora eller små storlekar.
Jag får ibland onödiga och ibland rent oförskämda kommentarer om mitt utseende. En av de värre var när en f.d. jobbarkompis plötsligt och utan förvarning tog tag i min ena handled och utbrast: "- Nej men usch så äckligt smal!" Jag blev först helt ställd men sen fann jag mig och la en hand på hennes mage och sa: "- Nej men usch så äckligt tjock!"
Hon blev förståss skitsur men då talade jag om för henne att det är minst lika oförskämt att kommentera en smal människa på det sätt som hon gjorde. Hon vände på klacken och gick... nästa gång jag stötte på henne i en korridor så bad hon om ursäkt.
Jag fattar inte varför det verkar vara OK för normal- och överviktiga att öppet ge negativa kommentarer till smala/magra...