CITAT (Betty @ 24-08-2006, 22:23)
Instämmer, kvinnligheten sitter inte i klädstorleken. Man kan vara precis lika kvinnlig vare sig men drar stora eller små storlekar.
Jag får ibland onödiga och ibland rent oförskämda kommentarer om mitt utseende. En av de värre var när en f.d. jobbarkompis plötsligt och utan förvarning tog tag i min ena handled och utbrast: "- Nej men usch så äckligt smal!" Jag blev först helt ställd men sen fann jag mig och la en hand på hennes mage och sa: "- Nej men usch så äckligt tjock!"
Hon blev förståss skitsur men då talade jag om för henne att det är minst lika oförskämt att kommentera en smal människa på det sätt som hon gjorde. Hon vände på klacken och gick... nästa gång jag stötte på henne i en korridor så bad hon om ursäkt.
Jag fattar inte varför det verkar vara OK för normal- och överviktiga att öppet ge negativa kommentarer till smala/magra...

Åh fy så trist!... minns när jag i början på nittiotalet var på dans och plötsligt
mitt i dansen säger han som bjudit upp mig ... Men herregud vad mager du är!
Lååång tid efter det äcklades jag åt min kropp... tyckte det var bara skinn och ben överallt.
Tack o lov så förstod jag sedan att han kanske ändå inte tyckte jag var "äcklig"..
han hade bara lite mindre "takt" och saknade farstu... som vi brukar säga.
Minns än idag så väl hur han såg ut, "pondus" så klart... grå kostym, vit skjorta mörk slips.. lite småfet och tunnhårig.
Har många gånger efter den kvällen, undrat varför jag inte kom på något dräpande svar... Kanske beror det på uppfostran som Stina sa.