CITAT (Bettson @ 24-08-2006, 22:59)
När barnen var små hade vi hyrt husvagn. VI hamnade på en camping på västkusten med fint bad nära.
Gatan tvärsemot kom två högljudda damer med fem väldigt högljudda och stojiga barn inflyttandes. När vi hade varit nere och badat och var på väg hem möter vi då våra grannar.
Jag hade baddräkt och en tunika som slutade mitt på låret. Jag vägde trettio kilo mindre då än jag gör nu. Jag var faktist inte tjock eller ens mullig. Men jag var muskulös för jag kropparbetade hårt.
Precis när damerna passerar vrålar den ena med hög röst. Om jag hade varit som kärringen i blå tunikan så hade inte jag visat mig på en badstrand med så fula ben.
Min man blev skitförbannad men fann sig fort. Han vrålade ännu högre. Om den högljudda kärringen visste hur hon lät så Skulle hon hålla käften för annars kunde folk tro att hon är transevestit. Fast förresten inte, sådana brukar ju ha folkvett och det har inte hon.
Jag lade mig och grät i husvagnen, jag blev ledsen och helt stum, kunde inte försvara mig. Maken fick laga mat. När vi så satt och åt så kommer damerna hem igen och packar ihop husvagnen och flyttar. Jag tror nog inte att de var vana vid angrepp utan var vana att angripa.
Behöver jag tala om att min man hade pluspoäng hela semestern och länge efter det.

*Suck* Varför kan man ite få vara som man är, utan att få en jädrans massa elaka kommentarer
Kan det kanske bero på att "den elake" inte själv är tillfreds med sin situation
Så tänker jag allt oftare nuförtiden... Lite synd om den kanske