Nu tänker jag göra bort mej totalt!
Jag skolkade otroligt mycket på gymnasiet(slutet av 60-talet)..men klarade alla prov med höga poäng!!
Varför skolkade jag jag då:Jo,jag blev så otroligt uttråkad av att vara tvungen att sitta och höra på nån som undervisade i nåt som jag kunde lära mej mycket effektivare själv!
Enda gången jag var i skolan 100% var under en skolstrejk...vi var inte tvugna att vara där då...men vi var ett gäng som organiserade vår egen undervisning...jag lovar att vi låg långt före kursplanen när strejken tog slut!!!!!
Och jag köper inte det argumentet att det skulle drabba nån annan att man skolkar...ingen annan elev blir lidande för att nån uteblir...tvärtom blir det väl mer tid för dom som vill ha lärar hjälp!!!
Och det här att hur man uppför sej i skolan skulle vara nån indikation på hur man är på arbetsmarknaden är för mej ren bullshit!
Jag tror att jag är en av dom mest pliktrogna människorna i arbetslivet..det ska mycket till innan jag sjukskriver mej...jag kommer alltid i tid (bortsett från när SL klappar ihop)!
Och det beror på att på mitt arbete finns det andra människor som är verkligt beroende av att jag finns där och på dom tider som är bestämda..så är det inte i skolan!!
Tänk att jag har blivit en så otroligt välanpassad samhällsmedborgare..trots att jag inte fick studiebidraget indraget för skolkningen.!
Köpte en fantastiskt vacker afghanpäls för dom pengarna!!!