Snälla nån gör inte denna tråden till en pajkastning mellan de olika partierna likt det som Persson och Reinfelt håller på med i tv o press. Det är ju både trist och sorgligt att exempelvis Persson fortfarande efter alla dessa år beskyller moderaterna för krisen under 90-talet. Jag hade hoppats att man kunde blicka framåt istället och förklara vad man har för planer för framtiden.
Angående att rösta... är du inte insatt och har en
EGEN åsikt om vilket parti du vill ska styra sverige de närmaste 4 åren, ge då fanken i att rösta annat än blankt. Läste i den lokala blaskan en utfrågning man hade gjort på ungdomar som skulle rösta för första gången, så här svarade två av dem:
- jag röstar på socialdemokraterna för det gör alla andra
- Min röst går till moderaterna för det förstar mina föräldrar på
Att dessa pajasfigurer vågar säga sånt här i pressen är ganska häpnadsväckade tycker jag. Detta om något bevisar bara att rösträttsåldern snarare borde höjas istället för att sänkas (som ett bebisförslag från mp går ut på)
Läs partiprogrammen, var med när politikerna kommer lokalt och pratar, bild dig en uppfattning och våga stå för den även om dina föräldrar, vänner, partners etc är av en helt annan åsikt.
Måste bara få kommentera fastighetsskatten... kan nån motivera varför jag ytterligare en gång skall skatta för något som redan är köpt och betalt för skattade pengar? Jag ser inte logiken i det hela...
MVH
Henrik - som har sin röst klart för sig