CITAT (flaxss @ 27-08-2006, 15:59)
v
CITAT (Whiskuchi @ 27-08-2006, 09:49)
Haha, ja, vilka skämtare det finns! :lol:
En tuva kattgräs då, är inte det liv? Och varför är krukväxter mer värda än andra växter?
ja det gör det verkligen .
vilket tycker du är mest värt för dig ett sallads huvud eller en hibiskus ?
och kattgräs är ett liv men det är till för att ätas å tuggas på samma som sallad det äter man tro knappast att du hadde kunnat fått det till att överleva en längre tid som en hibiskus .
men du tycker det är ok att ge en katt en ampelilja eller nån annan krukväxt bara för att plåga den istället för att kköpa kattgräs eller kattmynta ????
För det första ger man inte kattmynta på samma sätt som kattgräs. För det andra tror jag inte att växter plågas - så ja, visst skulle jag kunna ge katterna ampellilja eller hibiscus för den delen. Om det inte vore för att kattgräs är så förbaskat mycket mer snabbväxande och därför mer praktiskt för det ändamålet. Just nu har jag dock en ampellilja till katterna, då jag har för många och behöver göra mig av med några. Jag har absolut inga samvetsbetänkligheter över det - varför skulle jag? Det är VÄXTER ffs.
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.