Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svartpoppel-populus nigra tevestina, när klipper jag min poppelhäck?
          bila
          Inlägg 20-08-2003, 19:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 2 172

huh.gif Jag har en häck ( populus nigra tevestina-svarpoppel som kan bli fem meter hög) som växer ojämt . Vissa plantor är 4:a meter ungefär och andra 0,5-1 meter. Vissa har dött i vinter. När klipper jag min svartpoppelhäck bäst? Vill få den tätare och jämnare. Hoppas någon vet.[COLOR=red]

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          bila
          Inlägg 23-08-2003, 09:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 2 172

Hej.

Tack igen Cilla.

Du skall veta att jag är mycket tacksam för svaren jag fått. Tevestina kan endast bli 5 meter hög enligt försäljaren Bakkers Holland.
          10:o plantor dog direkt vid sättningen. återinsatte 10:o till som 9:o sedan dog?! Ny jord!? Intill en stenmur. Har legat en gammal brädhög där som jag grävde bort innan planteringen.
          Andra plantor dog vid omplantering där jag försökte fylla ut vissa hålrum.
          Jag klippte min häck på ena sidan av huset mitt i sommaren 2002(dumt nog) det dog en massa grenar såg det ut som men nu har det skjutit ut sidogrenar så den är fin och kompakt. kan jag klippa bort de vissnade grenarna nu eller skall jag också spara det till vårvintern. Kan jag gödsla nu eller skall jag spara det till vårvintern också.?

Ang: Olvon trädet som är mycket gammalt och vackert så klipper min granne av grenar och sedan dör grenen! Är så rädd att trädet kommer att dö av detta. Grenarna gick över på hans tomt cirka en halv meter! Och det är ingen yta där som de använder! Vad kan jag göra åt det? tror du att Olvonet kommer att dö ut så småningom? han klipper mitt i sommaren, när skall man klippa Olvon? Vet du det? Hoppas.

kan man ta sticklingar från Poppeln? Hur gör jag i sådana fall ?
          Tack.
          MVH bila

Menar du att när jag klipper min häck så blir den inte högre sedan än vad jag klippt den till? Jag vill ha den ungefär 4:a meter uppåt gatan för insynssyddets skull

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 00:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon