Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Svartpoppel-populus nigra tevestina, när klipper jag min poppelhäck?
          bila
          Inlägg 20-08-2003, 19:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 2 172

huh.gif Jag har en häck ( populus nigra tevestina-svarpoppel som kan bli fem meter hög) som växer ojämt . Vissa plantor är 4:a meter ungefär och andra 0,5-1 meter. Vissa har dött i vinter. När klipper jag min svartpoppelhäck bäst? Vill få den tätare och jämnare. Hoppas någon vet.[COLOR=red]

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 23-08-2003, 09:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Lita inte på Bakkers riktig varning för denna firma, usel kvalité och katalogen är nog snudd på bedrägeri med tanke på att bilderna är kraftigt redigerade i dator så växterna kan ha nästan helt annan färg i verkligheten + informationen om växterna är undermålig viss information är helt felaktig speciellt härdighetsangivelser, höjd och liknande kan vara väldigt felaktiga. +förra året har jag för mig att de beskrev en Cyklamen som klätterväxt??

Till Gunnel i Gröna rum skickade de även stendöda växter när hon testade olika postorderfirmor, det finns andra bättre firmor att handla av.

Glassiga färgglada kataloger med de här locksakerna som att man kan vinna olika saker och liknande är oftast en varning om att firman inte är speciellt seriös.

Söker man på orden +populus +thevestina (eller theves poplar) så hittar man höjdangivelser som 55 ft, 60 ft, 80 ft och liknande. Visst bromsar klimatet en del men växten lär nog kunna bli mer än 5m. Härdighetsangivelsen anges ofta som am. zon 2 så den bör nog vara härdig i zon 4-5.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 03:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon